Shaka Zulu!!!!!!!!!!!!!!!Bom Bom....

7 februari 2010 - Nelspruit, Zuid-Afrika

Hallo daar in Nederland en Belgie!

Hier nog wat nieuws uit het zuiden van Afrika!

Op dit moment zitten we in Cofee Bay op de Wild Coast van Zuid Afrika. Om hier te komen moet je minstens 2 uur rijden door een weg vol en vol met “pot holes”, grote gaten in de weg. Timo is een expert geworden in het zigzaggen op de weg om de gaten te vermijden.

Maar dit was niet de helste trip tot nu toe, nee daar gaat de prijs naar de reis van Vilankulo naar Maputo in Mozambique. In de laatste blog vertelde Timo dat we de bus om 2.30 ‘s ochtends gingen nemen. Dat hebben we gedaan en de eerste 3 uur waren nog wel ok. De bus zal wel bomvol en mensen zijn niet verlegen om te schreeuwen als hun gereserveerd plek bezet is. Het reserveren word gedaan door je tas op de stoel neer te zetten of gewoon een deel van de stoel uit te rukken. Rond 6 uur in de ochtend werd het drukker in de bus en toen begon de ellende… de bus begon te lekken ( regen!) en de bus werd vol geladen. Zonder enige stops ( behalve die in “the middel of nowhere” op de foto) zijn we zo 15 uur blijven zitten. Ik hoef jullie niet te vertellen dat de bus stonk en dat alles nattig en vochtig was. Wij waren ook niet super fris maar het ergste was toen ik zag dat ze uit de bagageXXX een grote natte kartonnen doos haalde…. Vol met ontdooiende vis….. Ik begon met een beetje zorgen te maken want het leek uit te komen uit de plek waar onze tassen waren… en ja hoor mijn backpack en kleren heeft dagen lang naar vis geroken! BAH! Helse trip dus!

Ah en nummer 2 moet zijn toen we door de bergen naar Swaziland probeerden te gaan met de auto. Aangekomen in Swaziland bleek de weg niet verhard te zijn, omdat het keihard regende was het inmiddels een grote modderweg geworden. Onmogelijk om door heen te komen, we hebben het even geprobeerd maar het bleek gewoon te gevaarlijk en na een paar keer de auto te hebben voelen slippen zijn we maar omgekeerd terug de grens over naar Zuid Afrika en 3 uur verder hebben we de volgende grensovergang genomen! Lange dag!

Maar voor de rest is het reizen nog steeds heerlijk en ook al hebben we super zin om iedereen te zien, gaan we de vrijheid ervan wel erg missen. Een paar dagen geleden kwamen we aan in Hluhluwe bijvoorbeeld, we waren van plan om het rustig aan te doen maar in het hostel kwamen we een hele druk en gezellige Zuid Afrikaan tegen. Hij was zo enthousiast ( en misschien ook een beetje ADHD en alcoholist maar dat ter zijden) in ieder geval het was aanstekelijk en we hebben 2 fantastische dagen rond de vuurkamp gezeten , gebraaid en ook potjekos gegeten.

Ook nog een hoogtepunt: Lesotho, de Sani Pass en de Drakenberg ( zie fotos!)

We zien jullie heel snel!

Oh en nog even een quiz vraag!  Hoeveel brillen denken jullie dat Timo kwijt is geraakt gedurende de reis?

Antwoorden mogen geplaats worden op de blog. De winaar/es krijgt bericht als we terug zijn en krijgt een gratis biertje!

XXXX Dora & Timo

1. Marietta:
    7 februari 2010
    Hoi, nog even en dat zit het er toch op, dan weer terug naar het koude kikkerland, misschien hebben jullie de ergste kou net gemist en wordt het eindelijk eens voorjaar (wanneer????) veel plezier nog en doe voorzichtig.
    Liefs Arie en Marietta en ook de groetjes van Margriet, is dit weekend bij ons (elke 14 dagen)
  2. gerard:
    7 februari 2010
    Tot vrijdag! Jullie moeten je een dag alleen vermaken.Geniet ervan!
  3. Monique:
    Hé Timo en Dora!
    Hoera, weer een berichtje; het slaat nergens op maar ik begin ongerust te worden als het langer dan een week duurt ;-)
    Al gehoord dat Ajax vandaag Twente met 3-0 heeft geklopt?

Nog heel veel plezier de laatste week en kom je snel even bij Ajax langs? Wel op een donderdag of vrijdag graag!

Oh, antwoord op de vraag van de zoekgeraakte brillen van Timo: even vaak als zijn scheermes??

Liefs Monique
  4. liesbeth:
    7 februari 2010
    mooie foto's! groot contrast met de mist en grauwe vrieskou alhier! we cocoonen hier wat af; de plannen voor alle vrijmiboos, verkiezingsdebatten etentjes in de kaars, voetbalwedstrijden en andere leuke bachenalen, zijn niet van de lucht! we vechten om jullie! Geniet nog van jullie reis en ervaringen en tot volgende week! liefs liesbeth
  5. Annelies:
    8 februari 2010
    Hoi Timo en Dora,

Nog even heel veel plezier in het verre en dan helaas weer terug naar ja nar wat? Naar huis, regelmaat, regels? Ik wens jullie alvast een goede terugreis en dat veel van jullie familie en vrienden jullie opwachten op Schiphol om jullie weer in de armen te kunnen sluiten. En ik sluit me bij Monique aan, leuk als je je geszicht (en lichaam, haha) weer ff laat zien bij Ajax na zoveel avontuur.

Dikke Tût Annelies
  6. Shakira:
    9 februari 2010
    Yes! Jullie zijn bijna weer terug.. Voor jullie inderdaad minder maar voor de fam en vrienden een fijn vooruitzicht! :-)

Ik ben inmiddels begonnen met mijn Master & de tweede Bachelor is dus binnen...
    Geniet nog even daar & een dikke x Shaak
  7. martijn & linda:
    11 februari 2010
    Lieve Timo en Dora,
    wat een fantastische foto's weer!
    We zien hier groen van de jaloezie (en blauw van de kou) ;-)

Groetjes vanuit de provincie
    Linda en Martijn
  8. Annelie:
    15 februari 2010
    Hallo Timo en Dora,

Als antwoord op je Quiz vraag raad ik, vijf brillen is Timo kwijt geraakt.

Als het goed is zitten jullie nu bij Gerard en Ria.
    Doe ze de groeten van me.
    Denk vaak aan ze, 30 graden, "heerlijk".
    Hier zitten we al drie maanden onder nul.
    Als jullie snel zijn kunnen jullie het weekend nog een rondje mee schaatsen.

Ik heb van jullie verhalen en foto's genoten.
    Wat is het snel gegaan.
    Een hele goede terug reis.

Dikke knuffel,
    Annelie.