Van de Canyon via Vegas naar de kust

28 september 2009 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Hier misschien wel ons laatste bericht uit het land waar de cheeseburger duurder is dan de dubbele cheeseburger, waar een beetje apotheek een drive-thru heeft en waar je bij de WalMart wapens kan kopen (behalve rond de kerstdagen).

Momenteel bevinden we ons in Santa Cruz, een stadje aan de kust van Californië. Morgen rijden we in onze inmiddels behoorlijk afgeleefde Volkswagenbus naar San Francisco, onze eindbestemming in de VS. Het is een bizar idee dat over een paar dagen het eerste deel van onze reis er al op zit. Tijd gaat snel hier in Amerika!

We hebben de afgelopen week weer ontzettend veel beleefd met z’n vieren. Via de Grand Canyon (diep!!) zijn we maandag in Las Vegas aangekomen. Wat een stad is dat zeg… Totale gekte. Voor degenen die er nog nooit geweest zijn: denk aan de Efteling alleen dan veertig keer groter en volgestopt met fruitautomaten en roulettetafels. Ons hotel (Excalibur) had iets weg van een megasprookjespaleis (zie foto’s). In de lobby bevond zich een casino zo groot als twee voetbalvelden en je kon er tegen een klein bedrag trouwen in een van de Weddingchapels. We hebben veertig dollar vergokt en ik mag Pascal vanaf nu officieel mijn man noemen :). Kortom: een hele ervaring, maar we waren ook weer blij toen we dinsdag weer de stad uitreden.

Via Death Valley (heet!!) zijn we richting de kust gegaan. Onderweg zaten we nog twee keer bijna zonder benzine omdat we ons vergisten in de afstanden. Eén keer werd het echt krap toen een benzinepomp bleek te zijn gesloten. We hadden de keuze: 23 mile terugrijden of proberen het volgende dorp te bereiken, 55 mile verderop. We wilden supergraag en snel naar het strand, dus in eerste instantie reden we door. Maar toen alles begon te knipperen zijn we toch maar omgedraaid. Gelukkig maar, want zelfs die 23 mile haalden we bijna niet.

Later die dag kwamen we alsnog aan bij het kustplaatsje Pismo Beach. Daar zijn we twee nachten gebleven en hebben we het rustig aan gedaan: een beetje zwemmen, de plaatselijke schelpensoep gegeten, potje poolen. Het weer is hier rond de kust overigens zeer grillig. Aan zee is het soms lekker, maar af en toe komt er ineens een mistaanval en kan de capuchontrui aan. Als je echter één mile landinwaarts rijdt schiet de temperatuur omhoog richting de dertig, veertig graden.

Nu reizen we dus omhoog richting San Francisco. De weg langs de kust, Highway 1, is supermooi. We hoeven geen grote afstanden meer af te leggen dus we nemen uitgebreid de tijd om langs de route leuke strandjes, watervallen etc. te bekijken. Na het echte diehard ‘on the road’ ligt ons tempo nu flink lager.

Verder vergaat het Dora en mij prima. We hebben zin om naar Azië te gaan maar zullen daar onze Pascal en Bregje zeker gaan missen! Wisten jullie trouwens al dat de Van de Blankevoortjes hier in de USA van de Amerikanen nieuwe bijnamen hebben gekregen? Bregje heet ‘B’ (spreek uit als Biiiii) en Pascal noemen ze ‘Buzzer’. Vooral Pascal hoopt dat hij in Nederland deze bijnaam zal houden.

Voor nu veel liefs!

Dikke kus,

Timo, Dora, B en Buzzer!

PS: Voor de echte fans, hier de route die we afgelopen week hebben afgelegd en tussen haakjes het belangrijkste wat we die dag gedaan hebben.

Zondag: Page – Flagstaff (Grand Canyon bezocht)

Maandag: Flagstaff – Las Vegas

Dinsdag: Las Vegas – Mojave(Death Valley bezocht)

Woensdag: Mojave – Pismo Beach (kust)

Donderdag: Pismo Beach (gezwommen)

Vrijdag: Pismo Beach – Paso Robles (in Morrobay in gekajakt)

Zaterdag: Paso Robles – Seaside (highway 1 sightseeing)

Zondag: Seaside – Santa Cruz (Monterey bezocht en Pacific Grove)

1. paulijn:
    28 september 2009
    Dootje, Timo, ....Jongens Jongens, mooie verslagen en wat een sterke foto's. Vooral die foto van Biiiii sippend aan een plastic bekertje bier starend naar een fruitautomaat is natuurlijk hilarisch.
    Pismo Beach, heeft op de een of andere manier een tot de verbeelding sprekende naam. Pismo Beach, ja, daar moet ik ook een keer naar toe.
    Ik vind ook dat jullie keihard de hoedjes hebben gerockt in de Canyon. Respect. ZO hoort 't. Was dat een beetje rond prinsjesdag hierzo? Dubbel respect!

Doen jullie wel een beetje voorzichtig daar zo? San Fran al bereikt? Och Och Och wat ben ik een potje jaloers! En nog such a long way to go... HEERLIJK.

Hier missen jullie helemaal niks, maar hier mist jullie wel heel erg! :)

Dootje, je hebt toch zeker wel even en passant in Philly Rocky neergehoekt? JCVD-style, represent! De Belgische touch, jeweet.

Timo, 't gaat hier helemaal verkeerd, mario, mn zoontje is een AZ supporter geworden. Krijg nou wat! Geef jij 'm een crashcourse bij terugkomst?

BISOUS voor jullie allebei, en geniet!!!
  2. Annelie:
    2 oktober 2009
    Hallo Timo en Dora,

Jullie wegen gaan alweer scheiden.
    Wat is het snel gegaan.
    Ik heb al een album vol foto's van jullie reis.
    Geweldig......
    Ik blijf jullie op de mail (voet) volgen.
    Dus veel schrijven en foto's plaatsen.
    Een goede reis naar Azie.

Liefs Annelie.