Bye America, Hello Asia!

5 oktober 2009 - Hong Kong Island, China

Lieve allemaal,

Zo en nu zijn we in Hongkong aangekomen!  Wat een verschil met de VS, we moesten even wenen maar dat is nu goed gelukt.

Maar eerst nog wat verhalen over ons 4 dagen in San Francisco. Na 2,5 weken in de auto, hebben we afscheid genomen van ons minivan en zijn we meteen de stad in gegaan. Lekker wijntje gedronken in ons hotel en dan de stad in.  We belanden in een kroegje met een open aard ( het is best koud hier savonds). Tot Pascal’s grote vreugde hadden ze een jukebox dus  we hebben de hele avond naar ons geliefde muziek kunnen luisteren ( zie link). We hadden daar een paar echt Amerikanen ontmoet:   de hele crew van “The Office Usa”( in ieder geval bijna….) en Kevin een rechtse Amerikaan . Na een gesprek van een uur met Timo en Pascal was hij bijna een Obama fan!

Op dinsdag gingen we lunchen in Little Italy de Italiaanse wijk van SF waar nu nog veel Italianen  wonen en werken.  Daar heb ik de lekkerste Cappuccino gedronken in Café Trieste, het café waar Francis Ford Copola  het script van The Godfather heeft geschreven! Timo was helemaal blij!

De volgende dag besloten we omfietsen de huren en de golden gate bridge over te steken met de fietsen.  We huurden dus een paar mountain bikes en begonnen rustig onze tocht door  de straten van SF. SF  is gebouwd op bergen dus  makkelijk zou het niet worden maar gelukkig zijn we  fit als hoentjes!   Het fietsen langs de kust en over de brug was fantastisch. Lunchen in Sausalito was heerlijk en de terug tocht was een HEL!  Nadat we de  ferry terug hadden genomen van Saucalito na SF hadden we nog maar 1 uur en 15 minuten om de fietsen terug te brengen .  Als een paar bezeten zijn we gaan fietsen door de stad en de heuvels, de zoon scheen  laag en vel en er was veel  stof… soms zag ik Pascal , Timo en Bregje  alleen als donkere schaduwen fietsen… als of wij de Mont Ventoux  aan het beklimmen waren… Echt zo hard heb ik nog nooit gefietst en zulke bergen en dalingen….. ongelooflijk ! En dan weer stoppen en op de kaart kijken… ver was het niet maar met al die steile straten  leek het wel alsof we het niet zouden reden. Maar natuurlijk hebben we het net WEL gered! Zo trots waren we ( zie foto), zo veel gesport hadden we in weken niet meer gedaan!

Tja sporten… dat zullen Timo en ik wel even nodig hebben want we zijn een paar kilotjes rijker nu!

Op de foto’s zie jullie ook onze bezoek aan de gevangenis  Alcatraz, wat ook super was.

Conclusie van onze 5 weken in de Vs:

We hebben 3495 mijl gereden (bijna 6000 km )

We hebben Pascal en Bregje nog beter leren kennen.. kan dat? Ja dat kan, Pascal blijkt dus heel melig te worden savond  als hij moe is en heel grappig te zijn. Pascal kan heel goed een Indiër na doen, Pascal is verslaafd aan een jukebox als die er is, Pascal wil graag guitar hero spelen en Pascal rijdt graag in de auto.

Bregje , heb ik ook nog beter leren kenen, ze kan geen stenen gooien, is niet bang voor hoogte Breg kan als ze toch besluit ons geen Arts te worden als gids te werk te gaan en dan Biiii genoemd worden, Breg kan op bomen lopen, wil alles zien wat er te zien is en  Bregje slaapt niet charmant in de auto…. We gaan onze Buzzer en B erg missen!

Ok nu zijn we dus in Hong Kong en hebben door het tijdverschil  de dag Vrijdag 2 oktober helemaal gemist. De eerste paar uur in Hong Kong waren een beetje pittig, we hadden een hostel geboekt   en toen we aankwamen bleek het dat we pas om 17.00 konden in checken, we moesten dus nog 8 uur rond lopen door de stad met een enorme jetlag.  Na een grote wandeling door de markten van Kowloon zijn we teruggekeerd naar onze hotel waar bleek dat onze kamer nog niet vrij was, dus hebben we nog 2 uurtje moten bivakeren in een mini mini kamertje waar Timo en ik ons echt als 2 sardientjes voelen in een doosje… het leek ook een beetje op een koel cel ( zie foto!) Ah ja we konden er ook erg om lachen ! Nu zitten we in een prima kamer!

Ok dat was het dan voor nu, we gaan vanmiddag naar Macau en dan zijn we onderweg naar Vietnam (Hanoi) via China.

We denken veel aan jullie, bedankt voor alle berichten we lezen die super graag!

Dora & Timo

PS: Fotos San Francisco staan in foto album "san Francisco".

1. Baukje:
    5 oktober 2009
    Hey wereldreizigers, heel veel plezier in Asia! Vanmorgen hoorde ik van Breg dat SFO geweldig was en de foto's bevestigen dat nog eens! Geniet van jullie verdere avonturen; leuk om het zo mee te beleven via jullie site! Liefs Baukje, Alexander & Floor!!
  2. Tahnee:
    6 oktober 2009
    WOW, wat hebben jullie het gaaaaaf. Hong Kong, dat lijkt me zo waanzinnig. Heerlijk dat we jullie zo kunnen volgen. Missen jullie wel hoor!
    Enjoy poepsies!
    Dikke kus, Tahn.
  3. Kim:
    7 oktober 2009
    Wat gaat het toch snel! Het eerste deel zit erop. Errug leuk om jullie te volgen. Gelukkig is er nog veel te gaan. Hong Kong ziet er fantastisch uit. Geniet ervan! tot horens!
    x Kim