Merry Christmas!!!!!

26 december 2009 - Senggigi, Indonesië

Lieve allemaal!

Allereerst een fijne kerst toegewenst! Ik neem aan dat niemand  dit nog vandaag op tweede kerst dag zal lezen maar voor de enkelen: veel plezier vandaag!

Wij zijn nu weer op het vliegveld van Singapore wat op zich geen straf is aangezien het al een paar  keer de prijs voor beste vliegveld heeft gekregen. We kunnen hier gratis internetten, naar de bios, gamen, Gitaar heroen  en tafel voetbal spelen!  We kwamen vanochtend aan en vliegen pas vannacht om 1.35 dus we zijn vandaag toch maar de stad in gegaan, even eten in Little India ,lopen door Chinatown en uitrusten in de Starbucks.

Nou en jullie vragen jullie zeker af “hoe was de kerst voor die twee in Bali”??? Nou eigenlijk best gezellig! We hadden afgesproken met Brenda en Brigitte (ook wel B & B genoemd) om in Sanur de kerst te vieren. Omdat Timo en ik op 2de kerst dag heel vroeg moesten opstaan hebben we het op kerst avond gevierd.  De sfeer zat er goed in en we hadden een leuke restaurant gevonden die een echte Engelse kerstmenu serveerde: Roast beef , stuffed Turkey ( Pascal voor de duidelijkheid: ik bedoel kalkoen! ;)), Roast patatoes., Christmas pudding etc …. En eindelijk weer is een rode wijntje gedronken!

Het grappigste van de avond vond plaats meteen aan het begin van de avond. Timo had een leuke kerst muts met masker gekocht en toen we aan tafel gingen zitten begonnen we met een Photo sessie met alle mutsen op en zo voort.  Op een gegeven moment voelt Timo iets op zijn voorhoofd en met een schrik beweging slaat hij een enorme zwarte kever direct op mij!!! Hij blijft plakken op mij jurk ( ja ja de glitter jurk… die kan je niet missen !:)). Ik schreeuw en staat op en begin een gekke  dansje te doen… probeer het beest weg te krijgen… tilt me jurk omhoog , zoek het monster…. Het hele restaurant kijkt mee natuurlijk en eindelijk  sla ik ook het beest op de grond!

Maar goed het grappigste was dat we even later nog even  naar onze foto sessie gingen kijken  van het begin van de avond en het blijkt dus dat het beest al heel lang op Timo stond te wandelen ( al sinds het hotel!!!) Zie foto’s van Timo aan tafel en zoek de grote kever op zijn overhemd!!!

De klamboe heb ik maar meteen op gehangen die nacht!

De zelfde nacht hebben we nog even met  al onze vrienden die  aan  de jaarlijkse kerstdiner bij Bregje en Pascal waren nog allemaal gesproken via Skype! SUPER! J

In het kort: we zijn op Lombok geweest waar we weer een auto hebben gehuurd. We kwamen bij de vulkaan en toen bleek dat we niet genoeg geld hadden en dat de dichtbijzijn ATM  80 km verder was , zijn we maar terug gereden ( via de mooiste kust route!! ) maar omdat we precies de zelfde weg moesten rijden en geen radio konden ontvangen en dat ene bandje inde auto van Bob Marley niet meer konden aan horen zijn we maar uit ellende gaan zingen: van Guus Meeuwis ( ja ik weet het ook niet!!?)  ,  Ramses Shaffy, Andre Hazes, John Lennon , Eddy Vedder…. Heerlijk gelachen!

Op de fotos zullen jullie ook Gilli Trawagan zien een prachtig eiland waar we een paar dagen zijn gebleven en B &B weer zijn tegen gekomen!

We vliegen nu naar Kaapstad! Dikke kus van ons en alvast een super 2010 toegewenst!  Voor ons kan het al niet meer stuk!:)

Dora & Timo

1. Marietta:
    26 december 2009
    Hoi saampjes, ook voor jullie een hele fijne Kerst en natuurlijk een goede start van 2010,maar die kan voor jullie al bijna niet meer stuk, maak er een gezellig feest van en een heel gezond en gelukkig nieuwjaar van ons uit Loosdrecht en uiteraard nog een goede reis. Marietta Arie Rox en Jo
  2. Annelie:
    29 december 2009
    Hallo Dora en Timo,

Hier een berichtje uit het koude Nederland.
    De bontmuts, die ik van jullie met Koninginnedag gekocht heb, doet goed zijn dienst. Hij zit heelijk warm. Als het zo doorgaat wordt het weer schaatsen deze winter, helaas zonder jullie. (Timo misschien wel een elfstedentocht)

Wat een reis maken jullie. Heerlijk om jullie verhalen te lezen. De foto's zijn ook geweldig.
    De temperatuur en het strand ben ik jaloers op.

Ik wens jullie een heel gelukkig en een gezond 2010.

Liefs Annelie.