It giet toch nog niet oan!

17 december 2009 - Denpasar, Indonesië

Hallo allemaal!

Hier een update vanuit Indonesië! Met ons gaat het prima al maken we ons wel ernstige zorgen over de dalende temperaturen in Nederland!! Kan iemand even een bom op de bodem van de Bonkevaart neerleggen? We willen de Elfstedentocht niet missen!

Terzake: Bali is prachtig. Anderhalve week geleden zijn we hier gearriveerd. Eerste twee nachten in Kuta gebleven (lelijk en druk kustplaatsje) en daarna verhuisd naar Seminyak, waar het Puri Madawi Resort op ons wachtte. Het tweedaagse verblijf hier was een cadeau van onze vrienden B+P en K+J (DANK!!!!!!). Wat een luxe: prachtige Balinese kamer, prachtig zwembad, high tea vanaf 16.00 uur, vers bruin brood bij het ontbijt en ’s avonds Pauw en Witteman op tv want er zat BVN op de kabel. We hebben echt genoten en na twee dagen leven in deze heerlijkheid was het weer even omschakelen naar onze ‘budgetmodus’.

Na Seminyak zijn we met een huurauto het binnenland en de bergen ingetrokken. Een hele ervaring. De Suzuki-jeep was zo klein, dat ik met mijn knie het raam opendraaide als ik wilde remmen. Dan ook nog links rijden en overal brommers die je voorbijschieten: behoorlijk pittig. Maar eenmaal weg van de kust werd het rustiger en de omgeving schilderachtig. Bergen, vulkanen, gifgroene rijstvelden, echt supermooi. Blijven slapen in Munduk op behoorlijke hoogte en daar de volgende dag een trekking gedaan met twee Nederlandse meisjes, die we ook nog een lift hebben gegeven in de nu echt stampvolle Suzuki. Andere hoogtepunten van onze autotocht: dolfijnen en slangen gezien, hotsprings bezocht, verse aardbeien gegeten en door Lavaland gereden.

Na vier dagen in de auto kwamen we aan in Ubud, kunstenaarsdorpje vol galerijen, aapjes en spa’s (waar Dora zich van onder tot boven heeft laten scrubben). We zijn drie dagen blijven hangen en zitten nu in Padangbai aan de kust, waar we morgen de ferry naar Lombok gaan nemen.

Verder gaat het echt heel goed in Indonesië, alleen kunnen we bijna geen bananen, eieren en pindasaus meer zien. Bananentosti, bananenpannenkoeken, ei op je nasi, ei bij je ontbijt, banaan op je ei en ga zo maar door!

Selamat Jalang!

Timo & Dora

1. Shakira:
    17 december 2009
    It giet in ieder geval oan in Haaksbergen waar morgen de eerste marathon schaatswedstrijd gehouden gaat worden.. Maar das nog lang geen elfstedentocht :-)

Ja, het is inderdaad koud hierm er ligt zelfs sneeuw en als ik nu uit het raam kijk, zie ik zelfs hele kleine sneeuwvlokjes vallen.. Zou kerst 2009 dan een echte witte kerst worden?

Als ik naar jullie foto's kijk, ben ik best jaloers, heerlijk op je slippertjes een boekje lezen & wat een mooi resort was dat cadeau!

Hier verder alles goed, bachelorscriptie dit weekend inleveren, werken en op naar de kerst. Daarna alweer jarig & het nieuwe jaar beginnen met een weekje skien in Oostenrijk. Ook lekker ;-)

Geniet daar lekker, waar gaan jullie de kerstdagen eigenlijk doorbrengen?

Dikke bevroren-lippen zoen,
    Shaak
  2. Shanna:
    Lieve Dora en Timo,

Ik volg jullie reisverhalen op de voet en met zeer veel jaloezie, maar van harte gegunt natuurlijk!!
    Het klinkt prachtig en fantastisch! Wat een mooie foto's!!

Geniet ervan!!!!! Veel liefs! Shanna
  3. Menno Bruijns:
    Hey Timo&Dora

Vandaag gekkenhuis in Nederland door "Zware sneeuwval"!! Ik raakte vanochtend om 5 uur(er was nog niet gestrooid) met mijn personenauto in een slip op de rotonde voor de tunnel richting A 27', kon nog maar net twee lantaarnpalen ontwijken! Dankzij A.B.S heel gebleven. Kortom gekkenhuis!! Vrijdag op zaterdag waarschijnlijk -14!! Daarna (gelukkig voor jullie)...dooi. Groetjes Menno
  4. bregje:
    18 december 2009
    Freunde,

Inderdaad zo'n 30 graden verschil in temperatuur tussen jullie dagelijkse leefomgeving en die van ons. Enigszins jaloersmakend, alhoewel de sneeuw soms ook leuk is. Jammer alleen dat als er in Nederland 1 sneeuwvlokje valt meteen het hele treinverkeer plat ligt. Ik heb er gisteren 4 uur over gedaan om vanuit Nijmegen naar huis te komen en kon om 22.15 uur eindelijk eens aan het avondmaal schuiven. Een voordeel: in de omweg van Utrecht-Hilversum-Schiphol kwam ik Eline (Poels) tegen en dus heb ik eindelijk mijn sociale contacten weer een beetje kunnen aanhalen. Nu weer aan het werk. Thuis, dit keer, want zulke reistijden hou ik vandaag ff voor gezien. Jullie veel plezier. Ik ben blij dat wij als K+J+P+B jullie een mooie 2 dagen in luxe hebben kunnen bezorgen. xxx Breg
  5. liesbeth:
    18 december 2009
    Hi lieve T+D, ik ben nu bij breg, samen ieder achter een laptop, breg en ik hebben allebei een achtelijke arbeidsethos, maar we denken aan jullie!
    hier sneeuw, gladheid; maar veel warme kerstgedachten! morgen feestje van piet van de bunt! we zullen op jullie drinken, kameraadjes; groot contrast tussen zon daar en bijna elfstedentoch hier! als beginnend huisarts ben ik met een klusje hier en dienst daar mijn geld een beetje bij elkaar aan het sprokkelen, ik heb nu een kamer van koophandel nummer en een accountant, gekker moet het niet worden, heet nu een zelfstandig ondernemer, geinig he! daarom zit ik nu bij breg een beetje te pielen; veel plezier tussen de indo's en veel liefs van mij