On the road again

20 september 2009 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Zoals Geert Mak zou zeggen:

Waar waren we ook  alweer gebleven?

Oh ja, route 66!  Van Springfield zijn we via de legendarische route 66 gereden naar Kansas. Onderweg zijn we gestopt bij een oude pompstation, de grootse ketchup fles van de wereld, een oude “mapple syrup” boerderij, het dorp van  oude President Truman en  we hebben geluncht in het cafeetje waar hij  als kind gewerkt heeft.  In Kansas hebben we gereden via de” historic route 56”, we hebben geluncht in de vaagste dropjes in de middel of nowhere, waar dieren aan de muur hangen, en cowboys jodelen .  In Kansas hebben we de Santa Fe trail (een oude transport route naar het westen) gevolgd.

Woensdag avond sliepen we in een oude hotel in Ouray Colorado, dat is een dorpje in de Rocky Mountains. De bergen waren adembenemend  en het hotel ook, alleen  spookte het er daar. Goede geesten had oude Bill gezegd… uhmmmm   mij maakt het niet uit, geesten zijn geesten! De rest heeft  hartstikke gelachen om mijn angsten… kijk dat meisje in de schilderij kijk nu naar links… net keek ze naar rechts…. J

Dit is ook de reis dat ik weer ben gaan rijden, met 3 andere rijleraar in de auto gaat het best ok. Een paar schik moment gehad.. inhalen gaat nog niet zo soepel, maar het is ook moeilijk op een zigzaggende weg.

Waar we ook maar komen vraagt iedereen waar we vandaar komen en war we naartoe gaan : Where you’s from? Where’s you’s  heading? Ze vinden het allemaal prachtig dat we in hun dorp eten of in hun  restaurant eten. We zijn ook een hele leuke route aan het rijden, die niet zo bekend is. Daar moet ik wel Bregje  de credits voor geven, die zoekt de leukste dingen op , vraagt aan iedereen waar we het beste naar toe kunnen, ze is onze super gids…  Pascal is onze persoonlijk  hamburger fijnproever, hij  heeft denk ik in iedere stad een burger geproefd, bijvoorbeeld de Elandburger met Cheddar kaas in Silverton. Een aanrader!

Nu gaan we naar de Grand Canyon.

Groetjes vanuit Page, Arizona.