Visite, Visite!!! Wij hebben visite!

14 september 2009 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Nog steeds in Amerika, maar niet meer alleen. Vrijdag hebben we Pascal en Bregje opgehaald van het vliegveld in Chicago. Met de ‘Van de Blankevoortjes’ gaan we de komende drie weken onze reis door de VS vervolgen. Degenen die denken ‘wie zijn de Van de Blankevoortjes?’ hoeven zich niet druk te maken. Daar komen jullie de komende weken achter. Over Bregje kunnen we in ieder geval zeggen dat ze de dag van aankomst 30 (!!) jaar is geworden. Daar is een Budweiser op gedronken!

Maar nog even terug naar vorige week. Maandag, dinsdag en woensdag waren we in Pittsburgh. Industriële stad, echt Amerikaans. Veel pick-ups, grote mannen en houthakkershemden. Een beetje Deerhunter-types allemaal. Absoluut hoogtepunt was het concert van The Gaslight Anthem, waar we vanuit Nederland al kaartjes voor hadden gekocht. Ze speelden in een buitenwijk waar Ella Vogelaar de tranen van in haar ogen had gekregen. Echt een prachtige achterbuurt. Fantastisch concert, met recht de band van het moment.

We hebben in Pittsburgh ook The Pirates zien honkballen. Een kaartje was slechts 10 dollar (euro of zeven)! Prachtig stadion, leuke ambiance (vliegende hotdogs, popcorn), luxe zitplaatsen, alleen wel een kansloze nederlaag tegen de Chicago Cubs. Omdat wij vervolgens naar Chicago gingen is dat verlies dragelijk!

Vervolgens woensdagnacht met de nachttrein naar Chicago, waar we donderdag aankwamen en vrijdag dus Pas en Breg hebben opgehaald. Echt een wereldstad. Chicago ligt aan Lake Michigan, maar dat meer is zo ontzettend groot dat je gewoon het gevoel hebt dat het aan zee ligt. Zie foto’s wat we allemaal hebben uitgespookt in The Windy City.

Inmiddels hebben we onze super de luxe VW-minivan opgehaald en zijn we ‘on the road’. Vanaf Chicago zijn we de oude Route 66 opgegaan. Kriskras langs allerlei vreemde halve uitgestorven dorpjes! Super. We zijn doorgereden tot Springfield, waar we vannacht hebben geslapen. Springfield: de zon gaat er prachtig onder, voor de rest hechten ze erg aan hun zondagsrust. Met moeite vonden we gister nog een plek om te eten.

Straks ontbijten en dan richting Kansas!

Een groet van Timo, Dora, Pascal & Bregje!

PS: ook in Amerika raken ze niet uitgepraat over Robert Gesink en de overwinning van Ajax op NAC.

1. Sandra:
    14 september 2009
    Leuke blog. Hopelijk kan ik jullie verhalen live meemaken! Veel plezier vandaag.

Sandra
  2. Annelie:
    15 september 2009
    Hallo Allemaal,

Wat een mooie en leuke foto's.
    De fietsen zijn helemaal geweldig. Probeer er eentje voor mij mee te nemen ?!?!?
    Heelveel plezier met elkaar en geniet ervan.

Liefs Annelie.
  3. Kim:
    15 september 2009
    Helaas ben ik weer terug van vakantie waar ik redelijk heb genoten van "'t flatje" maar als jullie verhalen allemaal lees wordt ik toch wel heel errug jaloers!! Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Geniet ervan en ik kan niet wachten tot een volgend bericht! xxx Kim
  4. liesbeth:
    16 september 2009
    ik mis jullie nu al, helemaam nu ook de vande blankevoortjes de buurt hebben verlaten, bij wie moet ik morgenavond thee gaan drinken dan? veeeeel plezier!!!!