Run while you can!!!!!

7 december 2009 - Singapore, Singapore

Lieve allemaal!

De laatste keer dat we schreven gingen we de volgende dag naar Cambodja dat allemaal heel impulsief besloten. We hadden van veel mensen gehoord hoe mooi Cambodja is en vooral de Angkor temples, we hadden ook gehoord over de armoede, de bedelende kinderen, gehandicapten langs de weg en dat ze je proberen te oplichten als dat kan. We hadden al een beetje gelezen over de grens overgang dus we waren voorbereid!

Maar het verhaal begint eigenlijk al net voor de grens. We moesten een minivan nemen naar de grenspost toe, dus nog in Thailand. Timo viel al snel in slaap maar niet als enige! Op een gegeven moment zag ik de ogen van de chauffeur in de achteruitkijkspiegel: ik dacht even dat ze dicht waren…. Zag ik dat goed? Ja hoor, heel af en toe deed de chauffeur zijn ogen dicht! Dus ik heel hard hoesten en Timo wakker gemaakt. Vanaf dan zijn we de chauffeur als gekken gaan observeren en iedere keer dat we het gevoel hadden dat ie weer aan het indoezelen was begon Timo te fluiten of ik de klappen! Wij hebben ook gevraagd of het wel goed ging, maar ja hoor het ging prima , hij had geen slaap nodig! Pff dit was een lange uurtje rijden voor mij… Een van de medepassagier was een vreemde Zweed die met dieren kon praten: “Van ochtend zeiden de honden dat het een goede dag was om naar Cambodja te gaan, te kippen zeiden dat….” , hij had ook een enorme Amerikaans stalen helm om zich te beschermen van magnetische velden… maar  de chauffeur die half sliep… ja dat vond niet zo erg!

Aangekomen bij de grens in Cambodja worden we door wel 10 man aangesproken, hier naar toe, dit invullen oftewel zijn willen het voor je doen ( voor geld)! Wij waren natuurlijk super achterdochtig, maar niet zo erg als de groep Russen dit ons toe riep met een heel zwaar Russische accent. " Don’t Do it, they will ask for money! Run before you can! We arrived in Cambodia yesterday and we are leaving today already! KEER OM NU HET NOG KAN!" Ze lieten ons een beetje schikken die gekken Russen, maar wat hebben we er om gelachen later!

Cambodja vonden we geweldig, wel even weer echt reizen ( na het makkelijke Thailand) , veel armoede en een gruwelijke geschiedenis. We hebben de Killing Fields en de S21 gevangenis bezocht in Phnom Penh en zijn later nog om 4.30 opgestaan om de zonsopgang te zien bij de Angkor tempels! Prachtig!!!!!!

Nu zijn we op het vliegveld in Singapore, we zijn onderweg naar Bali. We waren nog een paar dagen in Bangkok. Ongelooflijk maar waar: Sinterklaas heeft ons daar ook gevonden, op 5 December vonden Timo en ik in onze (email) schoen een chocolade letter! Fantastisch, Dankje Sinter Klaas!

Fijne Sinterklaas aan iedereen!! ( In België wordt het vandaag gevierd dus het mag nog! ;))

PS: dit bericht is gestuurd uit Bali, maar geschreven op 6 December in Singapore!

1. Shakira:
    7 december 2009
    Hihi, wat een verhaal weer met die gekke Russen! :-)
    Leuk om weer te lezen wat jullie hebben gezien & gedaan.. Zal inderdaad best heftig zijn om al die ellende in Cambodja te zien..

Nu dus Bali, hoelang blijven jullie hier of nog geen planning?

Hier alles goed, zaterdag Sinterklaasspel gespeeld was lachen & verder alles zn gangetje! :-)

Veel plezier daar & een dikke x
  2. Bregje:
    7 december 2009
    Joehoe, hier de andere Bregje weer!
    Timo, weet je nog dat we bij je afscheid zeiden dat we misschien wel zouden meeten in Kaapstad?! Ik ben er van de 15e tot en met de 21e, en in januari weer voor het trainingskamp (8 t/m 17 jan geloof ik)!!
    Goeie verhalen weer trouwens, ga zo door!
    lfs Bregje
  3. bregje:
    Joehoe, hier weer Bregje aka Bii,
    Wat super om jullie foto's te zien. Bij thuiskomst kunnen wij ze naast die van ons uit 2004 leggen en kijken wat er veranderd is. Ik gok dat wij van minimaal 6 foto's uit deze sessie een precieze kopie hebben, alleen dan met onszelf erop.
    Nou nu weer aan het werk. Veel plezier in Indonesie en geniet van de hopelijke paleizelijke nachten in het resort. xx Breg
  4. Marietta:
    8 december 2009
    Tsjonge jullie maken wat mee hoor,wat een land en dan die slapende chauffeur, ik was uitgestapt!
    Veel plezier nog en doe voorzichtig.
    Groetjes Arie en Marietta
  5. Monique:
    9 december 2009
    Hé Timo en Dora!

Wat een avonturen zeg! Als je kan tekenen, moet je er een stripboek à la Kuifje van maken! Super spannend volgens mij, haha! Je leest al van Bregje W dat Ajax naar Cape Town gaat. Ik zou wel mee willen, maar vrees dat ik na vier dagen hele dagen van heimwee naar Lotte en Sanne zal huilen...
    De meisjes hadden een prachtige Sinterklaas bij Ajax met de leukste Zwarte Piet allertijde, (weer Bregje W), die ze mochten voeren! Onze Louis had weer geweldige foto's!

Maar genoeg gekletst vanaf hier. Doe voorzichtig, veel plezier en schrijf zo door!

Liefs Monique