Pantokrator 2?

15 november 2009 - Sukhothai, Thailand

Lieve allemaal,

Ja hoor, wij hebben de mountainbike trip overleefd! Wij hadden dus bedacht dat het een goed idee was om dit keer geen scooter te huren maar lekker actief en sportief met de mountain bike en 2 daagse trip te maken. We hebben dus een kaart van de omgeving gekocht en zijn op pad gegaan. De Samoeng Loop, is een  hele coole 90 km trip die mensen heel vaak  met de motor doen ( heeel verstandig!!) vanaf Chiang Mai.  Malcolm een Engelseman die in Thailand woont en ons de fietsen huurde, was eerst super enthousiast over ons idee maar later zijn hij wel, " weten jullie het zeker, het gaat wel heel steil omhoog hoor?" . Wij super zeker!

De eerste 20 km ( kilos zo als de Thai het zeggen) gingen heel makelijk, we stopte bij een tijgerpark en waren nog vol moed!  Maar toen begon de klim....  Ik zei nog tegen Timo, is dit het? Als dit zo blijf dan haal ik het makkellijk hoor! Maar nee, het werd steiler en steiler en warmer en warmer....   Bij de Olifanten reservaat  namen we een pauze. Even bij komen , eten en naar de lieve olifantjes kijken.(fotos)

Daarna met veel energie begonen we weer aan  onze col van de eerste categorie! Ah man, na alweer 2 km konden we gewoon echt niet meer en zijn we gaan lopen, en liften! We kregen dus ook heel snel een lift , fietsen en wij achter in de pikup en op naar Samoeng!! Heerlijk!  Wij hebben daar nog naar een super relax ( maar lege) resort gefietst en  zijn daar die nacht gebleven.

De volgende dag begon met een klim van 5.5 km.... die hebben we gelopen! WARM DAT HET WAS!! We kwamen een Amerikaan tegen die zei.. oh maar dit is nog niks er komt veel meer! ... Eerst een afdaling van 7 km en dan weer een mega klim... Gellukig kwam er  na de afdaling en op de 3/4 van de klim  een hele lieve politieman die ons weer een lift heeft gegeven! :) UIteindlijk hebben we wel minstens 70% van de 90 km gefietst/gelopen... Die avond hebben we ons ook een top massage cadeau gegeven! We waren  super trots op onszelf, hadden het super goed gedaan, veel gedronken veel pauzes genomen en dus geen oude vrouw onder een caravan gezien deze keer!

Wij doen ook hele gewone dingen hier zo als bijvoorbeeld naar de bios gaan... Er was in Chiang Mai de Europeese film festival en ze draaiden Alles is Liefde! Geweldig! Timo had het nog niet gezien, en ik had wel zin in een film die zich in het Amsterdamse speelt! We herkenden super veel plekjes rond onze oude huis, en alles was zo erkenbaar...  Na de film en vol  met nostalgie gingen we wat drinken in een heel leuk kroegje die  helemaal onze muziek speelde.  We schrokken alleen van een olifantje die opeens op straat was, je kon er op gaan zitten of eten geven voor geld... midden in de uitgaans buurt.. echt het was zoooo zielig , ik kreeg er tranen in mijn ogen!

Nu zijn we in Sukhotai, waar we vandaag super mooie tempels hebben gezien ( zie fotos). We hebben ook een leuke dag gehad met 2 amerikanen ( Judd en Amber) in een stad waar er verder niet veel de beleven was, hun gezelschap was dus super!

Morgen gaan we naar Ayuthaya vlak bij Bangkok.

Nogmals blijf ons berichtjes sturen, mailen, smsen... we vinden het top! Soms ben ik helemaal blij en dan vraag ik me af waarom en dan weet ik het weer: de lieve berichtjes van alle super vrienden en familie die wij hebben! :) Wat zoetsappig he?

Tot snel, groetjes.

Dora en Timo

1. bregje:
    15 november 2009
    Door, ik dacht even dat je ons vergeten was te vertellen dat je Timo in Laos hebt achter gelaten. Maar na 10 foto's van jou kwam gelukkig ook de Ajacied in sportbroek in beeld. Blij dat jullie de tocht hebben overleefd. Wel lef overigens. Met twee van die hallucinatie-gevoelige vogels zoals jullie hadden jullie anders niet 1 oud vrouwtje maar een heel bejaardentehuis onder de caravan gevonden.

Toch handig he, die rugzakjes.....

x Pas en Breg aka Buzzer en Bii
    ps. Wij missen jullie ook hoor!
  2. Annelies:
    16 november 2009
    Helemaal (naar de) Top, knap van jullie in die hitte zo te fietsen en te lopen! En weer leuk om plaatsen te herkennen van eigen zien, fantastisch gevoel om 'even' terug te zijn. Lekker genieten, blijf het zeggen en jullie blijven het doen, dat is leuk dat jullie naar mij en anderen luisteren, haha. Nee alle gekheid op een stokje heel veel plezier met de volgende etappe! Tûtske Annelies