Rocky & Philly

7 september 2009 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Terwijl in Nederland weer iedereen aan het werk is, viert Amerika Labour Day. Wij gaan er weinig van merken, want we zitten straks zeven uur in de Greyhoundbus die ons van Philadelphia naar Pittsburgh gaat brengen.

Philadelphia: wat kunnen we ervan zeggen. Het is er een stuk rustiger dan NY. Het leuke van de stad zat ‘m vooral in het onverwachte. Alle toeristische trekpleisters waar ze hier trots op zijn (ondertekening van de onafhankelijkheid, eerste Amerikaanse vlag etc.), zijn een beetje saai. Gisteren reden we in een bus langs een museum met hele hoge trappen. Ik zei tegen Dora: ‘Hé, dat lijken wel de trappen uit Rocky.’ En wat bleek even later: het waren de trappen uit Rocky! Ongelofelijk: veruit de mooiste attractie van de stad. Natuurlijk zijn we meteen naar boven gerend. Inmiddels, en terecht, staat er ook een standbeeld van deze legendarische bokskoning.

De avond daarvoor werd ook al onverwacht leuk. We kregen een mail van Dora haar zus, die weer iemand kende, die ons graag Philly wilde laten zien. Dus anderhalf uur later waren we op pad met de Vlaamse Elisabeth. Met z’n drieën zochten we haar man Steve op. Hij was zich in een café aan het voorbereiden op een concert van Alice in Chains (uitverkocht helaas). Mooie tent: rockmuziek, honkbal en football op twee grote schermen, supervriendelijke mensen en lekker lokaal bier. Toen Steve naar het concert ging, hebben wij een de rest van South Street verkend. Prachtige uitgaansstraat, die niet is terug te vinden in de reisgidsen. Steve kwam ons twee uur later weer oppikken in een Duits café (met bediening in Alpenpakjes) en met z’n vieren hebben we het behoorlijk laat gemaakt. Topavond!

Het enige dat niet echt goed gaat in deze regio is het vinden van normale, betaalbare verblijfplaatsen. In Pittsburgh zitten we in een Holiday Inn en het hotel in Philadelphia was ook al niet echt top. Gelukkig hebben we voor Chicago al wat leuks gevonden!

Voor nu een groet! Of zoals een beroemde, in West-Philadelphia geboren filosoof altijd zegt:

Yo home, smell you later!

Timo & Dora

1. Sellie:
    7 september 2009
    Hoi Dora en Timo!!

Super leuk om alles weer te lezen en de foto's te zien! Geweldig die trappen van Rocky!

xxx
    Martin & Randy

p.s. Ik heb "Eetcafé De Kaars" ovegenomen dus in maart maar een biertje doen ;)
  2. Cindy Goerdat:
    8 september 2009
    Hi Timo!

Ik heb je helaas niet meer gezien in je laatste week en ook geen gedag kunnen zeggen. Dat doe ik nu bij deze;)

Heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes,

Cindy
  3. Bregje:
    9 september 2009
    Hi there Timoot!
    Wat cool om jullie avonturen in de grote appel en de US of A te lezen!! Ik zit nu op kantoor (booooooooring haha) en heb een internetkabel in de mac gestopt (je weet hoe het gaat, maar dit keer werkt het!) en vermaak me nu dus prima met jullie verhalen en foto's! Cool zeg, de trappen van Rocky, ik zie het helmaal voor me, muziekje op de achtergrond en zo. En dan Federer en Williams, wow!
    Ik blijf jullie volgen, have fun!!
    lfs Bregje

Ik las al een andere reactie van Bregje, vast goed volk ;-)
  4. Annelie:
    11 september 2009
    Hallo Timo en Dora,

Ze zijn onderweg.
    Heelveel schrijven en foto's sturen.
    Vanaf nu ga ik jullie op de voet volgen.
    Heelveel plezier met elkaar en een goede reis.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.
    Annelie.